Vir: Dnevnik 20.03.2010, stran 35, avtor jpš
Vir: Večer 25.08.2009, stran 42, naklada 75.000, avtor Mateja Pačnik
Vir: Dnevnik 13.06.2009, stran 25, naklada 54.900, avtor Jana Petkovšek
Vir: Piar na Kvadrat 19.03.2009, stran 3, avtor Natalija Postružnik
Vir: Večer 14.03.2009, stran 9, naklada 75.000, avtor Damijan Toplak
Ljubljana, 12. februarja (STA) – Uspešna podjetja med recesijo zaposlujejo in kadrujejo ter tako ustvarjajo baze kadrov za čas pozitivne konjunkture, saj upravljanje s kadrovskimi viri ni le nabor aktivnosti, povezan s stroški, ampak je instrument operativnega strateškega vodenja, so poudarili na današnji okrogli mizi v Ljubljani.
Na okrogli mizi, ki je potekala v okviru foruma z naslovom Moč in priložnost kadrovske politike v času recesije, so predstavili tudi ukrepe in instrumente, ki jih lahko in morajo uporabiti v podjetjih za to, da zadržijo dobre ljudi, aktivirajo njihovo energijo in zavzetost, ki je ključnega pomena notranje stabilnosti ter moči podjetja v času recesije.
“Edino kar podjetje v pogojih recesije lahko stori samo je, da vse stavi na nadpovprečnost in zavzetost svojih zaposlenih, ki bodo za podjetje, ki skrbi za njihov razvoj, tekli hitreje kot konkurenca,” je na forumu poudarila direktorica mednarodnega podjetja Trescon, ki se ukvarja z iskanjem, izborom in razvojem kadrov, Petra Treven Bernat.
Dodala je, da je razvoj zaposlenih funkcija vodenja, ni funkcija budžeta za izobraževanje v podjetju. Za deficitarne kadre, strokovnjake in vodje je plača šele na 11. mestu med kriteriji, ki vplivajo na odločitev o spremembi delodajalca, je dejala in poudarila, da so najpomembnejši faktorji občutek zvezanih rok oz. nemožnosti napredovanja znotraj delovnega mesta. Sledijo omejene možnosti za razvoj kariere, slaba delovna klima in nejasni cilji podjetja.
Izvršni direktor Kariere Tilen Prah je povedal, da so v podjetju ob vsakodnevnem spremljanju dogajanja na trgu dela in obnašanju iskalcev dela prišli do zaključka, da “je
lahko recesija pozitiven zasuk za celotno strukturo slovenskega trga dela”.
Delodajalci, ki v tem času zaposlujejo, imajo po njegovem mnenju izjemno konkurenčno prednost in možnost, da najdejo in zaposlijo kader, ki ga v preteklosti niso mogli niti nagovoriti, po drugi strani pa razmere silijo iskalce dela v razmišljanje o spremembah, tako delovnih mest, kot kariernih poti. “
Preusmerjanje od delovnih mest z nizko dodano vrednostjo k tistim z višjo bo lahko pozitiven premik tudi za iskalce dela, če bodo znali izkoristiti vse možnosti, ki jih ponujajo tako država za prekvalifikacije kot delodajalci in agencije,” je še poudaril Prah.
Kot so sporočili iz Trgovinske zbornice Slovenije, so na okrogli mizi sodelovali generalna direktorica Zavoda RS za zaposlovanje Marija Poglajen, vodja nacionalnega izbora najboljših zaposlovalcev Zlata nit Saša Mrak, direktorica odnosov z javnostmi in pooblaščenka za tržno komuniciranje na Zavarovalnici Maribor ter podpredsednica Slovenskega društva za odnose z javnostmi Natalija Postružnik, izvršni direktor na področju marketinga, kadrov in prava v Merkurju Bor Rozman in kadrovska direktorica Tuš Holding Jana Škrinjar.
Vir: MM Marketing magazin 31.08.2008, stran 55, naklada 3.000, avtor M.A. Natalie C. Postružnik